21.12.07

Oare sunt singurul care observă că "tranzacţia anului" abia îţi dă banii de un depozit bancar?

Am citit în mai multe locuri despre vânzarea a 10% din Trilulilu pe colosal-fenomenala sumă de 100.000 de euro, adică atât cât poţi lua de la orice bancă din colţul străzii, împrumut pe 25 de ani.

Că tot vorbim de afaceri pe internet: păi o asemenea sumă eMag-ul o învârte în mai puţin de juma' de zi, magazinele de linia a 2-a precum Marketonline, PCGarage, PCFun, Mediadot, Shopit, în 1-3 zile iar magazinele mai mici în cel mult 10-15 zile. Ştiu câteva magazine medii-mici care în perioada asta de sărbători vând fără probleme cam de 1 miliard de lei vechi pe săptămână.

În condiţiile în care la Trilulilu sunt, dacă nu mă înşel, 3 sau 4 acţionari, rezultă că fiecăruia i-au revenit vreo 25-30.000 de euro. Bănuiesc că banii ăştia i-au ajutat mai mult să-şi acopere cheltuielile de până acum cu site-ul decât să se constituie într-un profit real, dar pentru atâta lucru după un an de zile mi se pare că Trilulilu nu e deloc exemplul bun pentru cea mai sănătoasă afacere online.

Este bine însă că începem să simţim şi noi, e drept, cu vreo 7 ani de întârziere şi la o scară mai mică, febra dot-com. Noi (KSD) am făcut anul ăsta 2 proiecte falimentare, la începutul cărora puteam să dau în scris că vor fi falimentare, dar în care clienţii credeau orbeşte. Mă rog, noi am încasat banii. Acum lucrăm la un al 3-lea proiect barosan pentru care pot, de asemenea, să dau în scris că e o idee proastă, da' mă rog... fiecare face ce vrea cu banii proprii. Şi pentru anul care vine deja se prefigura un al 4-lea pe care însă l-am refuzat fiindcă m-am plictisit să mai lucrez la aberaţii şi consider că e mai important să dezvoltăm în prima jumătate a anului proiectul nostru B (A-ul fiind M-Rex, fireşte) decât să mă lăcomesc la nişte bani pe care îi poţi face în alte 1000 de feluri.

Niciun comentariu: