31.1.08

Afacere de subzistenta?!

Taică-miu m-a întrebat cât am avut anul trecut cifră de afaceri. "Cam 2,4 miliarde", zic eu. "Păi asta nu e afacere. E o afacere de subzistenţă." "Da, am replicat eu, dar aşa sunt 90% din afacerile româneşti."

Am scos cifra asta de afaceri cu 4 angajaţi (inclusiv eu), ceea ce nu e rău deloc. Înseamnă o productivitate pe angajat de aproximativ 600 de milioane, adică vreo 18.000 de euro. În condiţiile în care nu lucrăm sâmbăta.

Mă rog, el e inginer constructor şi poate câştiga de unul singur şi 12.000 de euro pe lună. "Dacă în web design s-ar spăla la fel de mulţi bani ca în imobiliare fii sigur că aş câştiga şi eu tot atât.", îi zic, ironic.

Anul trecut am avut o grămadă de cereri de site din partea unor agenţii imobiliare sau dezvoltatori de proiecte rezidenţiale. N-a fost unul căruia să nu-i ofertez sub 4000 de euro, uite-aşa, de-al dracului, chiar dacă cerea un simplu site de prezentare. Pe unul singur l-am acceptat pe bani puţini şi ăla, al naibii imobiliar, mi-a dat o ţeapă de 50% (şi-a luat site-ul dar a uitat să plătească lichidarea). Eh, suma era insignifiantă, noi să fim sănătoşi.

Niciun comentariu: