5.3.08

Oare cat pierde un magazin virtual din ofertele necompetitive?

Mă bate gândul să-mi iau o nouă cameră foto, aşa că am început să caut ceva pe net. Am găsit un model interesant la 750 RON chiar pe un magazin de-al nostru. Dau, pentru orice eventualitate, să mă uit şi pe Price.ro, să văd dacă o găsesc la un preţ mai bun. Acolo, stupoare. Acelaşi model începe de la 750 RON (pe magazinul nostru) şi poate ajunge ... până la mai mult de 1400 ! Multe magazine au preţuri în jur de 800, la fel de multe 1000-1100-1200...

Pentru magazinele cu preţuri mari este evident că prezenţa acelui produs în ofertă nu are niciun sens. Nu vor vinde niciodată vreo cameră. Spre comparaţie, pe Emag aceeaşi cameră costă 828 RON... nu e cel mai mic preţ, dar totuşi e un preţ competitiv.

Ce e mai nasol, la magazinele alea, e faptul că ofertarea unui produs care nu va fi cumpărat niciodată costă bani. Indexarea fişelor costă bani; traficul botului Google costă bani; actualizarea preţului acelui produs costă bani. Hai să zicem că dacă ai un singur produs cu probleme nu e nicio problemă. Dar ce te faci când ai 2000?!

Un comentariu:

George Chiriacescu spunea...

se pierd bani dar este expicabil fiecare pret afisat fie de pretul de achizitie, fie de dorinta de imbogatire a propietarului, fie de cheltuieli de regie foarte mari ce nu iti permit o marja mica (vezi emag)