9.1.09

De la 700 de dolari, la 100

La primul meu job, în 1999, salariul pe care îl luam era de cca. 95 de dolari în condiţiile în care salariul mediu era, în perioada aceea, în jur de 120 de dolari.

Aveam o colegă, angajată odată cu mine, care venea de la un job de pe urma căruia câştiga - zicea ea - şi 700 de dolari pe lună. Uau! Pe vremea aia era ceva. Din câte am înţeles lucrase în publicitate şi rămăsese şomeră, nu-şi găsise nimic şi în cele din urmă fusese nevoită să accepte acest job, unde eram şi eu. Ei, colega asta avea exact salariul mediu, în jur de 120 de dolari, fiindcă era cu vreo 10 ani mai mare ca mine şi beneficia, chipurile, de "vechime". Deci lua cu vreo 25 de dolari mai mult decât luam eu.

De ce ajunsese acum să câştige doar 120 de dolari? Uite de-aia. Dar ce vreau să spun cu această istorie?

Vreau doar să spun că este posibil. Am văzut cu ochii mei. Şi mai vreau să spun că vremea în care anumiţi oameni, care câştigau mia de euro, vor constata cu stupoare că nu îi vrea nimeni nici pe 200, e al dracului de aproape. Nu mă refer aici la vreun domeniu anume. Cred însă că "marketingul", "pr-ul" şi "advertisingul" vor furniza cele mai nasoale exemple.