21.2.12

De salutat: proiectul Dacoromanica.ro

De aproape un an de zile, de când sunt fericitul posesor al unui e-reader, citesc aproape la fel de mult ca în perioada facultății. Am ajuns astfel să cunosc cât de cât oferta de carte a mediului digital. Am devenit chiar și „consumator” de carte electronică, deși n-are rost să fac pe mironosița: 3/4 din ceea ce citesc e piratat. Totuși, am și cumpărat ceva cărți, preferând www.Elefant.ro pentru edițiile românești, www.ePagine.fr pentru cele în limba franceză și evident Amazon pentru cele în engleză.

Ei bine, astăzi, căutând să văd dacă nu găsesc pe undeva Pravila lui Vasile Lupu de la 1646, am avut surpriza să dau peste o bibliotecă digitală în limba română, www.dacoromanica.ro. Din câte mi-am dat seama este implicat în acest proiect domnul Florin Rotaru, fostul (sau poate și actualul) director al Bibliotecii Municipale „Mihail Sadoveanu” din București pe care am avut onoarea și plăcerea să-l cunosc cândva, ehei,  tocmai pe vremea când eram angajat la Ministerul Culturii (adică prin 1999-2000). E o plăcere cu atât mai mare să-mi readuc aminte de acea perioadă cu cât constat, așadar, că lucrurile se mișcă în cultura noastră - mai încet, e drept, dar se mișcă.

Biblioteca e destul de bogată. Partea de istorie, de exemplu, conține peste 2000 de volume. Există și multe imperfecțiuni. PDF-urile sunt toate imagine, adică nu OCR-izate, ceea ce le face greu de citit pe un e-reader normal, iar căutarea în site e destul de dubioasă. Totuși, e o inițiativă extraordinară, care merită salutată și popularizată.

Niciun comentariu: